1) SZYBKI DOSTĘP DLA CZYTELNIKÓW
Najprostszy i najszybszy dostęp do czasopism to wybranie opcji [dostęp on-line] na górze naszej strony internetowej.
Ten sposób zalecany jest przede wszystkim dla czytelników biblioteki, ponieważ nie wymaga on logowania ze strony użytkownika. Autoryzacja jest automatyczna, ponieważ adres IP użytkownika jest rozpoznany przez nasz system. Należy pamiętać, że ten szybki dostęp możliwy jest tylko wtedy, gdy wszystkie publiczne adresy IP Państwa biblioteki są przez nas zarejestrowane oraz gdy czytelnik korzysta z komputerów znajdujących się w sieci biblioteki.
Lista zarejestrowanych przez nas adresów znajduje się u dołu Państwa profilu (widoczny po zalogowaniu).
Po wybraniu opcji [Dostęp on-line] czytelnik natychmiast przenoszony jest do listy prenumerowanych przez bibliotekę pełno-tekstowych czasopism.
Aby przejść do strony publikacji należy wybrać opcję full text z lewej strony tytułu.
Kliknięcie na tytuł otworzy stronę z danymi bibliograficznymi publikacji.
Opcja R z prawej strony numeru ISSN służy do zgłaszania problemów z dostępem do czasopisma. Opcja ta jest dostępna zarówno dla administratora, jak i czytelników biblioteki.
2) PEŁNY DOSTĘP DLA ADMINISTRATORA BIBLIOTEKI
Aby uzyskać pełny dostęp do wszystkich funkcji naszej strony, należy zalogować się jako administrator biblioteki. Można to uczynić wypełniając pola [login] i [hasło] w opcji logowanie na górnym pasku naszej strony.
Administrator konta biblioteki, po zalogowaniu się, ma dostęp do wielu zaawansowanych funkcji systemu. Logowanie, oprócz dostępu do czasopism w wersji elektronicznej, umożliwia również wgląd w transakcje dotyczące prenumeraty, m.in. wyceny, zamówienia, reklamacje, itd.
Reklamacje
Opcja ta pozwala na złożenie w trybie on-line reklamacji.
Z menu Transakcje wybieramy archiwum zamówionych publikacji.
Wybieramy czasopismo, następnie z listy na dole strony zaznaczmy numery, które chcemy zareklamować i klikamy [Reklamuj zaznaczone numery (krok 1 z 2)].
Klikając na ikonkę w kolumnie "k." możemy dodać komantarz do konkretnego numeru.
Jeżeli chcemy zareklamować numery kolejnego czasopisma, wybieramy [Reklamuj następne].
Po skompletowaniu pełnej listy czasopism do reklamacji, wypełniamy pola w formularzu kontaktowym i klikamy [Wyślij (krok 2 z 2)].
Statystyki
Funkcja ta umożliwia sprawdzenie:
Na wykresie kołowym przedstawiono 15 najczęściej czytanych czasopism.
Filtr znajdujący się na górze strony pozwala na wybranie interesującego nas przedziału czasowego.
Po kliknięciu na liczbę wejść do danego czasopisma
otrzymujemy dokładny spis adresów IP oraz czasu każdego wejścia