Dane z pierwszego w historii międzynarodowego badania podoktoranckiego
Nature ilustrują niszczycielski wpływ, jaki pandemia COVID-19 wywarła i nadal wywiera na długoterminowy rozwój badań naukowych, ścieżki kariery i samopoczucie psychiczne badaczy z tytułem doktora.
We wczesnej analizie pytań dotyczących COVID-19 w ankiecie podkreślono cztery kluczowe obszary, na które pandemia miała bezpośredni i negatywny wpływ: rozwój kariery - perspektywy zatrudnienia i dobrostan psychiczny; praktyka laboratoryjna - eksperymenty i zestawienie badań; relacje rówieśnicze i relacje z przełożonymi; oraz finansowanie i zakończenie badań.
Spośród 7670 badanych ze stopniem doktora na całym świecie ponad połowa (61%) respondentów wskazała, że pandemia negatywnie wpłynęła na ich perspektywy zawodowe. Było to szczególnie rozpowszechnione w Ameryce Południowej (70%), Ameryce Północnej / Środkowej (68%) i Australazji (68%), gdzie odpowiedni odsetek respondentów powiedział, że ich kariera już ucierpiała, ponieważ niektórzy uczestnicy nie mogli uzyskać dotacji lub pracy. Postrzegane skutki różniły się jednak w zależności od obszaru badań, przy czym chemia (68%), ekologia i ewolucja (67%) oraz biomedycyna (60%) zostały zgłoszone jako obszary badań, które najbardziej odczuły skutki pandemii.
Poza wpływem na karierę, badanie zilustrowało również szkodliwy wpływ na zdolność do prowadzenia i udostępniania badań. 8 na 10 badaczy ze stopniem doktora wskazało, że pandemia utrudniła im prowadzenie eksperymentów. 59% respondentów zgłosiło problemy z omawianiem pomysłów z rówieśnikami, a 57% wskazało, że pandemia utrudniła dzielenie się wynikami badań. Po dodaniu 61%, które stwierdziły, że ich finansowanie nie zostało przedłużone, oraz 19%, które stwierdziły, że nadal nie jest pewne, czy ich badania będą odnowione, ankieta przedstawia trudny obraz przyszłego rozwoju, wsparcia i współpracy w laboratorium i na całym świecie.
Jednak ankieta w pewnym stopniu pokazuje również wszechstronność naukowców z tytułem doktora i ich badań. Statystyki wskazują na potrzebę dalszego rozwijania otwartej nauki i danych jako sposobu na kontynuowanie międzynarodowego rozwoju akademickiego w czasach, gdy zaangażowanie rówieśnicze i fizyczna współpraca w laboratoriach są ograniczone.
Ankieta, stworzona we współpracy z Shift Learning, firmą zajmującą się badaniami rynku z siedzibą w Londynie, była reklamowana na
nature.com, w cyfrowych produktach
Springer Nature oraz poprzez kampanie e-mailowe. Była oferowana w języku angielskim, chińskim, hiszpańskim, francuskim i portugalskim. Zbiór danych dotyczących odpowiedzi na COVID-19 jest dostępny pod adresem 10.6084/m9.figshare.1290625. Pełne wyniki są obecnie analizowane i zostaną opublikowane w listopadzie.
Dostarczone przez Scope e-Knowledge Center.
Kliknij tutaj, aby przeczytać oryginalną informację prasową.