ITHAKA - organizacja non-profit związana ze znaną platformą JSTOR oraz brytyjska organizacja non-profit Jisc zajmująca się edukacją i technologią, zgodziły się na pionierską inicjatywę, która umożliwi instytucjom bezpłatne udostępnianie cyfrowych zbiorów specjalnych milionom naukowców, wydziałów i studentów na całym świecie.
Partnerstwo daje brytyjskim instytucjom szkolnictwa wyższego (HEI) możliwość dodania swoich zdigitalizowanych treści do programu JSTOR’s Open Community Collections, który umożliwia bibliotekom, muzeom i organizacjom kulturalnym na całym świecie gromadzenie ich materiałów, tworząc niezrównane bezpłatne zasoby do nauczania i Badania.
Cyfrowe zbiory źródeł pierwotnych i materiałów archiwalnych mogą mieć duży wpływ na badania i edukację, zwłaszcza gdy naukowcy mają swobodny i łatwy dostęp do treści, a tym bardziej, gdy treści te są bezpośrednio połączone z literaturą drugorzędną i czasopismową, która zapewnia kontekst.
Platforma JSTOR była punktem wyjścia dla brytyjskich wykładowców i studentów prowadzących badania - szczególnie w naukach humanistycznych i społecznych - przez ostatnie dwie dekady. Zapewnienie instytucjom kanału, dzięki któremu ich główne źródło i zbiory specjalne będą miały większe znaczenie w przepływie pracy badawczej i poza ich obecnymi silosami, jest kluczem do odblokowania wpływu tych zbiorów na badania i nauczanie.
Inicjatywa ta pomoże instytucjom podnieść ich pozycję poprzez bezpłatne udostępnianie ich specjalnych zbiorów nie tylko naukowcom i studentom w Wielkiej Brytanii, ale także milionom naukowców na całym świecie.
Członkowie Jisc, którzy obecnie udostępniają swoje zbiory w JSTOR, obejmują National Library of Scotland, University College London, University of Manchester i University of Sussex.
Każdy członek Jisc może zaproponować jedną lub więcej swoich zdigitalizowanych kolekcji do włączenia do programu, odpowiadając na zaproszenie do udziału do 30 listopada 2020r.
Dostarczone przez Scope e-Knowledge Center.
Kliknij tutaj, aby przeczytać oryginalną informację prasową.